Fri frakt vid köp över 599:-  Leverans 1-5 dagar  Öppet köp 90 dagar 

    Köp- och leveransvillkor

     

    Köp

    Alla priser anges i svenska kronor och inklusive moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Fraktavgift och eventuell fakturaavgift tillkommer. Hos oss har du alltid öppet köp i 90 dagar! Alla beställningar anses bindande, har du gjort en beställning av misstag bör du kontakta oss omedelbart. Vi förbehåller oss rätten att neka ett köp.

    Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och enligt överenskommelse restnoterar den, när vi fått in varan skickar vi den. 

    Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. 

     

    Leveransvillkor

    Vid ordervärde överstigande 599 kr bjuder vi på fraktkostnaden! 

    Normal leveranstid är cirka 1-5 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vid eventuell leveransförsening kontaktar vi dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att din beställning levereras så snabbt som möjligt.

    Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

    Väljer du hemleverans skickar vi din beställning med PostNord Varubrev mot en kostnad på 79:-

    Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till fraktbolaget och göra en skadeanmälan. Upptäcker du en skada när du öppnat paketet och skadan är av den art att den kan hänföras till fraktbolagets hantering skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med fraktbolaget ej kan lösas tar du kontakt med oss. 

    Har du beställt och av någon anledning inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (14 dagar), så fakturerar vi dig 200 kr för vårt arbete med hantering av varorna och fraktkostnad.

    Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter fraktbolagets portotabell för brev och paket.

    Vid ordervärde överstigande 599 kr bjuder vi på fraktkostnaden (DHL).

     

    Ångerrätt/Reklamation

    Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria, oanvända varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 90 dagar från det att varan mottagits. 

    Vid en retur p.g.a ånger står du som kund för returfraktkostnaden, 79 kr. Vid en retur av två par skor eller fler är returfraktkostnaden 99kr.

    Skicka med följesedel och använd bifogad retursedel, DHL Servicepoint. Har du ingen retursedel, kontakta oss via kontaktformuläret eller mail: info@lillaskobutiken.se 

    OBS! Väljer du att returnera via PostNord eller annat fraktbolag står du själv för kostnaden!

    Varan skall returneras i oanvänt, oförändrat skick och i sin originalförpackning. Tänk alltid på att skydda förpackningen. Använd alltid ett skyddande emballage och tejpa aldrig på produktförpackningen. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig som kund om något skulle saknas. Prisavdrag kan göras om en returnerad produkt vid kontroll anses ha använts på ett ovårdat sätt före retur eller om produktens förpackning är grovt skadad (p.g.a bristande emballering). Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

    Produkter som strumpor och stödstrumpor ingår ej i ångerrätten p.g.a hygienskäl. Bytesrätt av felaktig storlek gäller ej om produkten är provad. Vid retur måste produkten vara oanvänd och förpackningen obruten.

    Det är alltid garanti på de produkter du köper. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid ny produkt, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.

    Återbetalning vid retur sker så snart vi har mottagit och behandlat din retur, vanligtvis inom 5 arbetsdagar från det att vi tagit emot din retur. Om du har betalat din order med betalkort återbetalas summan för produkten direkt till ditt betalkort via Klarna. Vid köp som gjorts med faktura makuleras eller uppdateras din faktura via Klarna så snart vi har tagit emot din retur. Har du redan betalat fakturan när du gör en retur återbetalas summan för returnerade produkter till ditt bankkonto. All återbetalning sker via Klarna.

    Vi tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter, anmälan om reklamation ska göras inom skälig tid (två månader). Du har rätt att reklamera en produkt om den visar sig vara defekt eller om dess egenskaper på något sätt avviker och gör produkten obrukbar. Vid en reklamation maila alltid info@lillaskobutiken.se för att informera om reklamationen. Det går också bra att använda kontaktformuläret i webbshopen. Skicka gärna med bild på den defekta varan.

     

    Betalningsalternativ

    - Klarna Checkout

    Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

    Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
     

    - Klarna Faktura
    När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betalningstid - alltid 14 dagar
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
    • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
    • Möjlighet till delbetalning

    Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

    * Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
     

    - Klarna Konto
    Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
    • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
    • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

    Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

    Läs mer: Allmänna villkor
    Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
     

     

    Minimiorder

    Minimiorder är 50 kr inklusive moms.

     

    Personuppgiftslagen

    Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

     

    SMS-utskick

    Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

     

    Tvist

    Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

     

    Drift & produktion: Wikinggruppen

    Produkten har blivit tillagd i varukorgen